So nimm denn meine Hände (Friedrich Silcher)

From ChoralWiki
Jump to navigation Jump to search

Music files

L E G E N D Disclaimer How to download
ICON SOURCE
File details.gif File details
Question.gif Help


Editor: Andre van Ryckeghem (added 2005-09-27).   Score information: A4, 1 pages   Copyright: Personal
Edition notes:
  • NewScore.gif CPDL #9541: Icon_pdf.gif Icon_snd.gif
Editor: Helmut Kickton (added 2005-09-14).   Score information: A4, 1 pages, 120 kbytes   Copyright: Personal
Edition notes:
  • CPDL #8780: Icon_pdf.gif .
Editor: Pieter Beerthuizen (added 2005-01-05).   Score information: A4, 2 pages, kbytes   Copyright: Personal
Edition notes: SATB version (TTBB version also available)
Editor: Tobias Schoelkopf (added 2003-10-10).   Score information: A4, 1 pages, kbytes   Copyright: Personal
Edition notes:

General Information

Title: So nimm denn meine Hände
Composer: Friedrich Silcher

Number of voices: 4vv  Voicing: SATB
Genre: Sacred, Anthems
Language: German
Instruments: a cappella
Published:

Description:

External websites:

Original text and translations

Text (or link to a text page) needs to be added.   Question.gif 1. So nimm denn meine Hände und führe mich bis an mein selig Ende und ewiglich. Ich mag allein nicht gehen, nicht einen Schritt: wo du wirst gehn und stehen, da nimm mich mit.

2. In dein Erbarmen hülle mein schwaches Herz und mach es gänzlich stille in Freud und Schmerz. Lass ruhn zu deinen Füßen Dein armes Kind: es will die Augen schließen Und glauben blind.

3. Wenn ich auch gleich nichts fühle von deiner Macht, du führst mich doch zum Ziele auch durch die Nacht: so nimm denn meine Hände und führe mich bis an mein selig Ende und ewiglich!